نکات آموزشی

نکات آموزشی

نکات آموزشی

نکات آموزشی

  • ۰
  • ۰

کامپیوتر

کامپیوتر یک دستگاه الکترونیکی است که می تواند داده ها را دریافت، پردازش و ذخیره کند. کامپیوتر از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام نقش خاصی را ایفا می کنند. برخی از قسمت های اصلی کامپیوتر عبارتند از:

- پردازنده: پردازنده یا CPU واحد پردازش مرکزی کامپیوتر است که دستورات را اجرا می کند و عملیات حسابی و منطقی را انجام می دهد.

- حافظه: حافظه یا RAM جایی است که داده ها و برنامه های در حال اجرا ذخیره می شوند. حافظه سرعت بالایی دارد اما ظرفیت کم و قابل پاک شدن است.

- حافظه دائم: حافظه دائم یا ROM جایی است که برخی از داده های ثابت و برنامه های اولیه ذخیره می شوند. حافظه دائم سرعت پایین تر و ظرفیت بالاتر و غیر قابل پاک شدن است.

- حافظه جانبی: حافظه جانبی یا Hard Disk جایی است که داده ها و برنامه های غیر فعال ذخیره می شوند. حافظه جانبی سرعت پایین تر و ظرفیت بسیار بالاتر و قابل پاک شدن است.

- مادربرد: مادربرد یا Motherboard بستر فلزی است که قسمت های داخل کامپیوتر را به هم متصل می کند. مادربرد شامل اسلات ها، سوکت ها، پورت ها، تغذیه و سیستم خنک کننده است.

- کارت گرافیک: کارت گرافیک یا Graphics Card قسمتی است که تصاویر را تولید و به صفحه نمایش منتقل می‌کند. کارت گرافیک شامل پروسسور گرافیکی، حافظه گرافیکی و خروجی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تصویر است.

- صفحه نمایش: صفحه نمایش یا Monitor دستگاه نمایشگر است که تصاویر را به صورت نوری نشان می دهد. صفحه نمایش می تواند از نوع LCD، LED، OLED و یا CRT باشد.

https://bestkid.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%d8%a7%d9%86/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d9%87%d9%86%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9.html

- صفحه کلید: صفحه کلید یا Keyboard دستگاه ورودی است که از طریق فشار دادن کلید ها، حروف، اعداد و علائم را به کامپیوتر منتقل می کند.

- ماوس: ماوس یا Mouse دستگاه ورودی است که از طریق حرکت دادن روی سطح صاف، مکان نشانگر را روی صفحه نمایش تغییر می دهد و با کلیک کردن، عملیات مختلف را انجام می دهد.

  • ۲۳/۰۶/۱۸
  • ari nori

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی